VOLKSWAGEN Transporter


O busech technicky

motory, převody, čerpadla, karburátory, vzduch, voda, oheň, elektřtina, proč nejede, je to rozbitý, moc žere, moc kouří, moc pije, nebrzdí, co s tím...

reagujete-li na delší příspěvek, použijte klávesu F11 na zvětšení okna a zobrazení tlačítka "odeslat"


martin ]  reaguj [ altík | 28.05.2018 12:57 ]
Ahoj všem. Chcěl bych se poradit jak správně vybrat alternátor do busíku, je to benzín 2.0 r.v.79. Našel jsem jich vcelku dost od několika značek(až mě to překvapilo) je možné že tam pasujou všechny? Momentálně tam mám altík od firmy bosch který nestíhá dobijet a č.v. už je nečitelné, našel jsem tuto alter. http://autodily.mjauto.cz/vw/transporter-t3-autobus/2-0_51/alternator/VALEO436561.html . prosím poradte kam se obrátit nebo kde a jak správně vybrat. Jsem začínající nadšenec tak se v tom trošku plácám :). předem díky za rady martas

zsolt ]  reaguj [ syncro | 25.04.2018 21:47 ]
ahoj,chcel by som sa poradit,ci je mozne T3,ktore ma visco, nema ziadny diff uzavierku dodatocne prerobit na manualne zapinanie a vypinanie pohonu 4x4.Je mozne kupit aj original ovladanie na palubovku?dakujem za radu

petrguzzi ]  reaguj [ Tažné | 10.04.2018 12:19 ]
Dobrý den,mám tu na testaci VW Caravelle C r.v.85,nevíte někdo kde bych zjistil váhové limity na TZ ?

Stefan ]  reaguj [ T3....zadní brzdy | 24.03.2018 11:39 ]
Zdravím. Help please! Netuší z vás někdo, co může dělat problém v zadních brzdách...\"kopání\" do pedálu. Já už na to nemám nervy. Po výměně komplet brzd, i ložisek na zadní nápravě neustále válčím s tím že tam není něco v pořádku. Už druhá sada nových bubnů, a znovu to kope. Nasadím staré, a nic....no nechce se mi věřit že druhá sada nových bubnů, od jiného výrobce než ta první je špatná. Už přestávám věřit i v to že ta první je taky zlá. Jak jsem říkal, už mi dochází trpělivost, a zkusil jsem už skoro vše, najít kde je chyba. Někdo nějakou zkušenost? Díkec.

Ondra ]  reaguj [ Demontáž žhaviček | 20.03.2018 20:19 ]
Ahoj, špatné zimní starty mě donutily jít prověřit žhavky, jedna mrtvá, ostatní jiskří. Že je to děsná práce se k tomu dostat a dostat je ven, to už jsem zjistil. 3 jsem povolil, problém je u poslední, nejblíž k víku 5. dveří. Už jsem jí bohužel trochu ožvejkal a ani se to nehlo. Přístup děsnej, jen na stranový klíč. Nějaká rada, jak to dostat ven bez zlomení nebo utržení?

Snek ]  reaguj [ Zpatecka | 06.02.2018 12:11 ]
Ahoj, tak dneska jedu do prace, zaparkuju a ŕchci jet na obed a ona mi nejde zařadit zpatecka, ale jeste rano to bylo v pohode. Řadicí páku dam do polohy zpatecky a nic, zádný zvuk, pustím spojku a jako by tam byl neutrál... jinak převodovka běhá uplne nádherné. Jednička funguje normalne, ostatní kvality jsem nezkoušel... nekdo nějaký tip, cim by to mohlo byt? Diky moc za rady!

jednatel ]  reaguj [ re:Zpatecka | 06.03.2018 00:43 ]
nejdřív musíš vlízt pod auto a zkusit zařadit rukou za kuličku. Pak budeš vědět, zda je problém na převodovce nebo na řazení...

Kachňák ]  reaguj [ Zadní ramena | 18.12.2017 10:52 ]
Ahoj přátelé Busaři, mám na Vás prosbu o radu. Mám problém na zadní nápravě, kola do "A". Ale každé kolo jinak, což je mi divné. Na srazu mi radili že to jsou unavené pružiny a problém vyřeším podložkami pod pružinu (nebo novou pružinu), ale to mi nějak neštymuje, protože mám každé kolo vychýlené jinak. Včera jsem obě pružiny vyndal, na stole okem porovnal, jsou stejné ale ne originál (stejný průměr drátu po celém) zjistil jsem že jsou i nižší než originál s proměnným průměrem, porovnával jsem s jednou kterou mám doma. Spíš co mí dělá vrásky, zjistil jsem že mám záplaty na obou ramenou, od minulého majitele. Tudíž nevím zda už nebyla prasklá a nemám jistotu že jsou ramena rovná. Když opomenu opotřebení silentbloků. Dokázal by jste mi někdo poradit zda se náhodou někdo nezabývá opravou, nebo je aspoň dokáže změřit, abych si byl jistý že jsou opravdu špatná. Než přistoupím k tomu že budu shánět nové. Díky za rady a postřehy.

anonym ]  reaguj [ re:Zadní ramena | 01.01.2018 19:10 ]
Udelat geometrii , mas to hnuty ve spoji s kastli.

jan ]  reaguj [ re:Zadní ramena | 25.12.2017 18:55 ]
to jsou špatné ramena budou do vrtule a může to být i shnilé v uchycení a bortí se to.

Kozobull ]  reaguj [ Tlumic vyfuku | 03.12.2017 19:47 ]
Ahoj, možná hloupej dotaz, ale na svým busu (původně 1.6D s 1.9D) mam nejakej jinej tlumič výfuku, je skoro poloviční oproti tomu klasickýmu doutníku co tam je origo. A prijde mi, ze auto relativně hluci. Samozrejme vim, ze to nebude nikdy tichoslapek:-D ale nemohl by to originál co tam patří trosku ztlumit??? Teda pokud se tam vejde. Nebo si myslíte, ze to nebude mit efekt??? Dik za rady!

peter ]  reaguj [ re:Tlumic vyfuku | 26.12.2017 20:29 ]
Ahoj dajtam vyfuk 16td JX a budes spokojny

Kozobull ]  reaguj [ re:re:Tlumic vyfuku | 06.01.2018 17:39 ]
Diky za radu a provedu:-)

Snek ]  reaguj [ Oprava | 01.12.2017 17:54 ]
Važení přátele, akorát sem vyzvedaval busíka ze servisu, kde se dělaly dvě pravá ložiska (jedno přední, jedno zadní) a jedno prasátko od pravého zadního bubnu. Krom jiných nedostatků, se kterými se mi auto vrátilo, začalo auto táhnout doleva, prý to je těma novýma ložiskama. Je možný, že auto začne táhnout doleva, když se vymění pravá ložiska? Ty na levé straně jsou prý ok.... Ještě jeden dotaz, kolik je tak obvyklá cena za výměnu těchto dvou ložisek a jednoho prasátka? Díky, ptám se, protože se mi to nějak nezdá. Díky za reakce a ať to jezdí!

Tomas ]  reaguj [ re:Oprava | 05.12.2017 06:52 ]
Mas hnutou geometrii, nebo ti pribrzduje nejaka brzda. Novy loziska ti nemuzou auto nekam tahnout. Jedine kdyby to delal nejakej hnup a predni loziska utahnul na tvrdo. Ty musi mit vuli. Zvedni predek a zjisti jestli se kola zlehka toci

Snek ]  reaguj [ re:re:Oprava | 05.12.2017 16:17 ]
No, mě to taky přijde na geometrii, ale prý je to tím, že pravá strana je "rozhejbaná" a levá stará, takže tahne doleva. Zitra zvednu a uvidím. Díky za pomoc

Jednatel ]  reaguj [ re:re:re:Oprava | 10.01.2018 02:01 ]
...je proto vhodné, měnit spotřební párové díly vždy v páru. Pokud není jisté, že byla levá ložiska nedávno měněna, je vhodné vyměnit ložiska na jedné nápravě obě. Stejně na ně jednou dojde. Předejde se tomu, že vzniknou takovéhle pochybnosti. A tím jsou i brzdy - kotouče, bubny, obložení, gumičky brzdičů apod. Některé díly se navíc prodávají jen v páru. Je to pak nepříjemné pro majitele i servis... Zkoušej rukou teplotu kol na levé straně, po delší jízdě bez intenzivního brždění. Pokud se některé zahřívá - něco ho brzdí. Ložisko, nebo brzda. Samozřejmě geometrie. Prohození kol...

filip kloubek ]  reaguj [ dalkova svetla | 12.11.2017 18:59 ]
zdar nesviti mi dalkova svetla na t3 tlumena ano i probliknou ale ndrží pačku jsem kupoval novou a nic děkuji za info

DOKA ]  reaguj [ re:dalkova svetla | 28.11.2017 22:23 ]
To bude asi relátko,cvaká ale nespíná.

kiff ]  reaguj [ re:dalkova svetla | 24.11.2017 08:10 ]
problém je pravděpodobně ve spínači světel, mám s tím taky zkušenost

Filip ]  reaguj [ re:re:dalkova svetla | 24.11.2017 14:55 ]
Packa i spinac svetel jsou nove a nic

Jarda ]  reaguj [ re:re:re:dalkova svetla | 01.12.2017 16:40 ]
Světla jsou podle zapojení bez relátka jsou napájeny přímo z přepínače světel na palubní desce (vypnuto - obrysové světla - dálková / potkávací) dále na přepínač pod volantem (dálková - potkávací) přes pojistky přímo na žárovky H4 ve světlech. Já bych hledal poruchu v konektoru nebo i nový přepínač může mít vadu.

Tomáš ]  reaguj [ Oprava motoru vw 2.4D 6-ti válec 55 kw | 04.11.2017 12:29 ]
Ahoj, mám problém se svým motorem, vlastnim staré LT 28 Westfalia rv.1985, stalo se to co se stát nemělo, potkal se mi motor..Sice nevím z jakého důvodu, ale vačka byla na 4-díly,vše vytlučené..Sehnal jsem stejný typ motoru,ale bez záruky,podle majitele funkční..Scháním opravdu šikovného opraváře,který by byl schopný tento motor dát do pořádku, nejlépe jižní čechy ale není podmínkou..Moc děkuji za nabídky!!!

Josef ]  reaguj [ re:Oprava motoru vw 2.4D 6-ti válec 55 kw | 09.11.2017 16:58 ]
Mláka u Stráže nad Nežárkou servis pan Sokolík

Zengo ]  reaguj [ Crafrer | 27.10.2017 10:54 ]
Ahoj, mám Craftra 2,5 TDI a stává se, že otáčky při volnoběhu stoupnout z 75 na 10 bez zapnutí ventilátoru a klimatizace, nevíte proč, díky.

Tomáš ]  reaguj [ kúrenie | 05.10.2017 12:33 ]
Čaute. Mám asi takýto problém. Pri stiahnutom kúrení a zavretých horných aj dolných prieduchoch, stále cítim horúci vzduch na nohe. Je to spôsobené ventilom kúrenia, alebo klapkami na kúrení samotnom ? Dík za info.

Jarda ]  reaguj [ re:kúrenie | 13.10.2017 18:46 ]
Měl jsem také tento problém, vyměnil jsem ventil na hadici, který pouští vodu do topení (nad rezervou) a od té doby si již v parném létě netopím. Zdraví Jarda

Barrysol ]  reaguj [ T3 2.1 benzín oprava | 01.09.2017 14:59 ]
Zdar vespolek, dostala se mi do drápů t3 karavela s karburátorovým boxerem 2.1 benzín, údajně klepající na klice. O těchhle autech vím kulový a byl bych rád za kontakt na někoho, kdo tenhle motor zkontroluje, posoudí a navrhne postup či dokonce motor opraví. Díky za tipy, odkazy a podobně, tyhle auta maj´ cosi do sebe... :-) Barry.

Jenda  ]  reaguj [ re:T3 2.1 benzín oprava | 01.09.2017 20:23 ]
Zdar. 2.1 byla stříkačka, ne karbec. A se servisem se zkus obrátit bud na Sobin, nebo autodilna Srp.

rantišek ]  reaguj [ re:re:T3 2.1 benzín oprava | 05.09.2017 22:38 ]
leda by to byla 2.1 s nasazenejma parohama z 1.9 , tak to mám já krzevá LPG

Mir ]  reaguj [ Převodovka | 13.07.2017 15:11 ]
Ahoj, padla mi syncro převodovka tak bych tam pro zatím nechal dat dvoukolkovou. Potřebuji poradit je-li to možné a podle čeho vybrat náhradu. Děkuji mira

Jenda  ]  reaguj [ re:Převodovka | 01.09.2017 20:25 ]
Ahoj. Je to jedno. Jen abys měl správnou mrkev a fremu diesel / benzín. A budeš potřebovat přední držák převodovky.

Mir ]  reaguj [ re:re:Převodovka | 05.11.2017 21:27 ]
Dík moc. Syncro už frčí )