VOLKSWAGEN Transporter


O busech technicky

motory, převody, čerpadla, karburátory, vzduch, voda, oheň, elektřtina, proč nejede, je to rozbitý, moc žere, moc kouří, moc pije, nebrzdí, co s tím...

reagujete-li na delší příspěvek, použijte klávesu F11 na zvětšení okna a zobrazení tlačítka "odeslat"


andydas ]  reaguj [ palivoměr syncro | 06.06.2011 00:07 ]
musí se při výměně plováku vyndat nádrž z auta ? díky za odpověď

Tom ]  reaguj [ re:palivoměr syncro | 06.06.2011 21:48 ]
Nemusí. Ale nenechávej si v nádrži moc nafty...

andydas ]  reaguj [ re:re:palivoměr syncro | 06.06.2011 22:45 ]
díky za odpověď , naftu se pokusím vysát všechnu, ale co když utrhnu některej ze šroubů na přírubě? neprotočí se mi při povolování? dají se vyměnit?

jednatel ]  reaguj [ re:re:re:palivoměr syncro | 07.06.2011 09:50 ]
asi jde o Syncro, že? Naftu tam samozřejmě můžeš nechat až po ty šrouby toho otvoru pro plovák. Ty šroubky vždy vypadaj nehezky, ale když je dobře očistíš a něčím zastříkneš, tak bys je měl všechny povolit. Už jsem pár syncro nádrží takhle otvíral, a ještě jsem nikdy žádnej neutrhnul.

andydas ]  reaguj [ re:re:re:re:palivoměr syncro | 07.06.2011 14:26 ]
v takovou odpoved jsem tajne doufal........ Diky

matty ]  reaguj [ Cívka Starteru | 02.06.2011 21:19 ]
dobrá den prosím o radu nevíte jestli je zaměnitelná cívka startéru z T3 1.6D za nějakou jinou ? Startér mám O.K ale cívka umřela :( děkuji za radu Matty

JAN ]  reaguj [ TLAKY MOTORU | 29.05.2011 14:43 ]
Mam dotaz.Jakou hodnotu mají mít tlaky u motoru 1.6 TD dík

Merlin ]  reaguj [ re:TLAKY MOTORU | 30.05.2011 14:58 ]
Ahoj, 1,6 TD ma tlaky 34 atm (33,55 bar) novy, hranice opotrebeni 26 atm (25,66 bar), max. pripustny rozdil mezi jednotlivymi valci 5 atm.. Tak at to vrci. (zdroj: www.vwbusforum.net)

jednatel ]  reaguj [ re:re:TLAKY MOTORU | 01.06.2011 10:00 ]
vzhledem k tomu, co mívaj 1.6 v busech za sebou, je motor s tlaky 26 ještě celkem jura. Důležité je aby nebyl velký rozdíl mezi jednotlivými válci.

anonym ]  reaguj [ re:re:re:TLAKY MOTORU | 02.08.2011 22:04 ]
není divu že při takovým přístupu jste v zimě totálně zamrzli při kempování...

jakub ]  reaguj [ oprava motoru typ4 | 28.05.2011 13:04 ]
Zdravim. Muzete doporucit nekoho, kdo by dokazal zhodnotit stav motoru v aute, doporucil by opravu a pak to i udelal? Jde o 2l Typ4 v T2b s karburatory. Diky

Berus ]  reaguj [ re:oprava motoru typ4 | 29.05.2011 14:46 ]
Zkus pana Pellera,v Praze Radotíně ulice Na říháku.

Zb ]  reaguj [ práce-lakování | 27.05.2011 10:05 ]
Ahoj, Řeším lakování a možná je můj dotaz poněkud mimo téma ale nenašel jsem lepší rubriku, tak se předem omlouvám. Umí někdo odhadnout náročnost prací spojených s přípravou auta k lakování (člověkohodiny)? Mám na mysli pouze demontážní práce spojené s odstrojením všech částí z kastle jako nárazníky, boční plasty, okna a zb. části a jejich zpětnou montáž po lakování zpět. Předpoklad, všechno jde bez problémů a nebude to dělat laik. Dík

matty ]  reaguj [ řazení | 20.05.2011 00:48 ]
Zdravím všechny prosím o radu kde se dá zakoupit kulisa řazení?Ta moje je K.O najít tu správnou rychlost je dost makačka !

matty ]  reaguj [ re:řazení | 20.05.2011 22:15 ]
moc moc prosím o pomoc je to můj první busík celkem v dobrém stavu jen to řazení :(

th:-)mas ]  reaguj [ re:re:řazení | 23.05.2011 10:30 ]
Jseš na správné adrese, koukni do e shopu a nebo se spoj rovnou s adminem (jednatelem) a určitě bude mít, nebo se zajeď podívat rovnou v sobotu na DEN OTEVŘENÝCH ŠOUPAČEK

matty ]  reaguj [ re:re:re:řazení | 23.05.2011 21:39 ]
na DEN OTEVŘENÝCH ŠOUPAČEK se bohužel nedostanu musím si mojeho PRNÍHO busíka dád do pojízdného stavu a pak bude jezdit kde se dá :D jinak děkuji za pomoc spojil jsem se s adminem a vše potřebné si obědnám :) Takže brzy na všech čtyřech:) Ať to jezdí Matty (Cheb)

Jan ]  reaguj [ T3 motor | 19.05.2011 09:42 ]
Ahoj. U mojí T3 1.6 td se potkal motor.Mám jeden z Golfa 1,6 td . Bude tam pasovat?Dík za info Jan

Merlin ]  reaguj [ re:T3 motor | 19.05.2011 23:34 ]
Ahoj, bude tam pasovat. Ty motory jsou temer identicke, lisi se pouze svody, vanou.. Nejjednodussi varianta je, pouzit z toho golfa pouze blok a hlavu a zbytek nastrojit z puvodniho z T3. A jeste nezapomenout na jehlove lozisko na klice u setrvacniku. Tak at brzo zase vrci, Merlin.

Petr ]  reaguj [ re:re:T3 motor | 25.05.2011 21:05 ]
Zdravim,sem dalši do party komu lehl motor 1.6td.At sem se staral jak staral tak mi praskla hlava. Těsněni pod hlavou bylo ještě puvodní.Mam dotaz,proč se musi měnit jehlové ložisko na klice?Vše okolo vim co se musi udělat.DIK

Merlin ]  reaguj [ re:re:re:T3 motor | 01.06.2011 22:37 ]
Ahoj, pokud se das do ozivovani 1,6 TD z T3, tak tam to lozisko bude, ale v golfu neni..to je jeden z mala rozdilu u tech motoru. Tak at zas brzo vrci.

Jan ]  reaguj [ re:re:T3 motor | 20.05.2011 16:47 ]
dik za radu.

MATTHES ]  reaguj [ T3 1.6TD | 19.05.2011 00:06 ]
AHOJ,MAM t3 1.6TD,CHYTNE NA ŠKRTNUTÍ ALE DOST KOUŘÍ A VE SPOJI TMULIČE VÝFUKU MI DOST VYTEKA OLEJ,NEVÍTE NEKDO KDE BY MOHLA BEJT CHYBA.?DÍKY

Adolf ]  reaguj [ re:T3 1.6TD | 23.05.2011 09:00 ]
Je to vyběhaným uložením hřídele turbodmychadla. Sežeň jiný. Když vezmeš za konec hřídelky na výtlaku, neměla by mít radiální vůli.

Zdeněk ]  reaguj [ Spojovací tyč | 18.05.2011 19:06 ]
Ahoj Busáci mám velkou prosbu praskla mi tyč co je uchycena ve spodním ramenu přední natravy a zároven v karosérii za rezervou.Je to průměr 18 mm a zakončená po obou stenách jemným závitem na štelování.Nevíte kde by se dala koupit něaká slušná.Děkuji

Pepa ]  reaguj [ přístrojovka | 08.05.2011 11:10 ]
Zdravím všechny příznivce T3.Rozpadá se mi na přístrojovce celé to uchycení jak k palubovce tak k tonmu širokému konektoru na připojení elektriky.Nemáte s tím někdo zkušenost čím to nahradit,popřípadě kontakt na někoho,kdo by mohl mít v zásobě nějakou starší,nebo jenom kostru-budíky bych si vyměnil.Mám přístrojovku s otáčkoměrem.Díky moc za jakékoliv info a ať Vám ti vaši miláčkové slouží.

Adolf ]  reaguj [ Bzučení přístrojovky | 26.04.2011 14:03 ]
Čautě. 5.3.2011 psal Roman, že mu bliká kontrolka oleje a bzučí přístrojovka při dosažení 1800 ot./min. JAK JSi TO ROMANE OPRAVIL? Mám T2 JX, skoro funglovku přístrojovku a dělá to to samý. Dík.

Merlin ]  reaguj [ re:Bzučení přístrojovky | 27.04.2011 00:56 ]
Ahoj Adolfe, ony ty kontrolky tam nejsou jen tak pro nic za nic. Prvni na co bych se podival, jestli tam mas dost oleje a jestli Ti z motoru nekde ve velkym netece olej. Pak jsou na rade olejovy cidla. Jedno najdes na drzaku olej. filtru, hned vedle trubky privodu oleje k turbu a druhy na hlave, na kratsi strane, co je smerem do auta. Zkontroluj si el. vedeni k nim, kostru a rovnou i ukostreni motoru. Nu a v neposledni rade koukni na zadni stranu budiku, jestli tam nemas nejakou neplechu v zapojeni kontrolek... Pomerne dost se o tom pise na www.vwbusforum.net, kdyz si tam do vyhledavani das tlakova cidla nebo tak neco. Tak at to vrci bez bzuceni, Merlin.

adolf ]  reaguj [ re:re:Bzučení přístrojovky | 27.04.2011 14:42 ]
O.k. Dík za reakci. Nejdřív totiž přestala fungovat kontrolka na olej. Vodící fólie v přístrojevce už byla taky dost chycená. Čidla jsem zkontroloval - v hlavě na nízkej, u filtru na vysokej tlak. Fungujou. Tak jsem nakonec přidal novou kontrolku, kterou jsem kostřil původním kabelem. Kontrolka fungovala, ale začalo to vevnitř přístrojů troubit. Tak jsem odstřihnul hnědej hauptkabel, abych mohl vůbec jezdit. Teď mám novou přístrojovku, všechno jsem zkusil vrátit zpátky, ale nedaří se. Jedině, když odpojím červenej kabel z alternátoru (buzení?). Pak jde všechno, dobijí to, kromě otáčkoměru. Takže mě zajímalo, jak to Roman vyřešil. Adolf.

Merlin ]  reaguj [ re:re:re:Bzučení přístrojovky | 27.04.2011 23:18 ]
Nu, ten kabel od alternatoru je prave signal pro otackomer a bzucak v palubce. Kdyz ho odpojis, tak to samozrejme prestane bzucet, ale take fungovat jako kontrola mazani. Co netesnosti? Ubytek oleje? U naseho motoru to delalo povoleny sroubeni na mazani turba a tekl tam curek oleje rovnou na silnici. Samozrejme se ztracel olej a kdyz se zahral, tak to i spoustelo varovnej bzucak v pristrojovce, protoze to neudrzelo tlak v systemu mazani. Tak at se zadari, Merlin.

Adolf ]  reaguj [ re:re:re:re:Bzučení přístrojovky | 28.04.2011 10:55 ]
Jo, tak to je teda trefa! Mám sice katalog, ale dílenskou příručku nikoli. Takže jsem bzučení považoval za ELEKTRICKOU závadu (protože jsem se v tom vrtal) netuše, že to je ÖLWARNUNG od VW. Jestli to fakt bzučí "schválně", tak to najdu. Díky, Adolf.

Mr.M ]  reaguj [ re:re:re:re:re:Bzučení přístrojovky | 06.06.2011 23:36 ]
Řešil jsem podobnej problém. 500km od domova si dodávka (t3 motor SS) vzpomněla, že má problém s mazánim. Svítila kontrolka a bzučel bzučák, vždy když jsem dosáhl 2000 ot. Oleje jsem měl dost, ale asi odešlo čidlo. Je fakt že olej z toho teče dost, ale doufam, že tlak je dostatečnej. Rozebral jsem relátko v palubovce aby se s tim vůbec dalo jet a sehnal nová čidla. Bohužel je ale nemůžu vyměnit, protože se tam nedostanu kvůli výfokovému potrubí a to je v takovém stavu, že jak ho jendou sundam, tak už ho nenandam. Nic méně jsem od té doby najel už 3000 km a zatim to šlape, snad to nezadřu.

Mr.M ]  reaguj [ Lambda | 20.04.2011 22:03 ]
Ahoj Busaři, mam T3 Whitestar, motor 2,1 68kW SS a nějak mi to začalo žrát. Je to ještě trošku komplikovanější v tom, že je předělaná na plyn. Moje otázka zní, kde bych našel lamda sondu? Co jsem koukal, tak se dá sehnat a v tomhle typu by asi měla být namontovaná ale já jí zatim marně hledám. :-D Prosím poraďte popř. nasměrujte moje hledání....

Jenda ]  reaguj [ re:Lambda | 21.04.2011 22:14 ]
Ahoj, lambda je ve vejfuku, když stojíš nad motorem tak vlevo, jakoby před vstupem do velkýho tlumiče

budkar77 ]  reaguj [ předmět nezadán | 15.04.2011 20:13 ]
zdravim mam T3 1.7d byvalou sanitu , je mozne ze je to tak napul ctyřkolka ? Sice to ma jen zadni nahon ale pry nakej jinej zaber pri naklonu v terenu .

Merlin ]  reaguj [ re:předmět nezadán | 16.04.2011 20:51 ]
Ahoj Budkari, myslim, ze to asi mozny neni. Pokud se nepletu, tak se delaly jen dvoukolky a syncra. Jediny co, tak jestli tam nemas domontovanou uzaverku diferencialu pro jizdu v tezsich podminkach. To by jsi mel pravdepodobne cudlik na palubce zhruba v mistech pod radiem stejne jako to maji syncra (Kluci tu nekde maji fotku palubky a tam to je videt). At to vrci, Merlin.

anonym ]  reaguj [ re:re:předmět nezadán | 19.04.2011 01:16 ]
a nebo samosvorný diferák...?

pepa ]  reaguj [ předmět nezadán | 13.04.2011 19:48 ]
zdravim kdepak najdu na benzinovym motoru u t3 kod motoru diky

Berserk ]  reaguj [ Prachovy Filtr | 11.04.2011 19:47 ]
Zajima me kudy si nasava T3 vzduch do kabiny (ventilaci) a jestli je po ceste nejakej prachovej filtr, kterej se da popripade vycistit a co se musi rozebrat ...


Oficiální stránky VW Bus Klubu Praha
Všechna práva vyhrazena

admin@vwbus.cz