VOLKSWAGEN Transporter


O busech technicky

motory, převody, čerpadla, karburátory, vzduch, voda, oheň, elektřtina, proč nejede, je to rozbitý, moc žere, moc kouří, moc pije, nebrzdí, co s tím...

reagujete-li na delší příspěvek, použijte klávesu F11 na zvětšení okna a zobrazení tlačítka "odeslat"


otas ]  reaguj [ výměna ventilátoru topení | 05.11.2012 19:38 ]
Zdarec. Musím měnit ventilátor topení. Děkuju předem za dobré rady, jak demontovat palubu - máte-li to někdo už v malíku.

troska ]  reaguj [ re:výměna ventilátoru topení | 09.11.2012 00:41 ]
Volant pryč. Radio ven, vyndat budíky, poličku u spolujezdce. Táhla větrání vytáhnout. panýlek větrání zezadu vytlačit plochým šroubovákem, čudlíky větrání vytáhnout. plast kryt pod volantem pryč, dráty sundat z páček, páčky ven. Sikovkama odšroubovat trhací matky co drží tyč volantu, pak šrouby u skla a v rámu dveří. Na co jsem zapomněl?

otas ]  reaguj [ re:re:výměna ventilátoru topení | 09.11.2012 20:35 ]
Du na věc - snad to pude tam i zpět jako by nic. Díky

Hipik ]  reaguj [ Po startu sviti olej | 11.10.2012 11:23 ]
Ahooj busaci, koupil jsem T3, je uvnitř motor 1.9D ze starého golfa. Po startu mi svítí třeba 5sekund kontrolka oleje, když stojí déle tak 10sekund i déle, když jezdím během dne tak zase zhasne třeba po sekundě... Motor jinak zatím šlape krásně (žádné podivné zvuky). Čím by to mohlo být ? (napadlo mě, že v T3 je motor nakloněnej asi o 30° více než v golfu, kde je normálně) Děkuju moc za pomoc.

martin ]  reaguj [ re:Po startu sviti olej | 12.10.2012 18:38 ]
cus pane, pokud ti kontrolka problikava i za jízdy tak je to pruser ale jestli je to jen jak pises tak je to v pohode, dela mi to totez, zkratka olejovymu cerpadlu chvili trva nez vytvori dostatecny tlak, tejd se zacne ochlazovat, tak se doba zhasnuti u studenyho motoru jeste prodlouzi. vivat T3

Hipik ]  reaguj [ re:re:Po startu sviti olej | 21.10.2012 14:49 ]
Díky za názor. Včera jsem startoval asi po 10-ti dnech, brzo ráno, byla dost zima - kolem nuly a kontrolka mi svítila snad déle než minutu, myslíš že ani při takové prodlevě nehrozí přidření? Raději vyměním olej a filtr, ale bojím se že to moc nepomůže :/ taky nechám proměřit čerpadlo jestli čerpá dostatečně..

martin ]  reaguj [ re:re:re:Po startu sviti olej | 25.10.2012 12:07 ]
Zdar, vymen olej(10w40),olejovej filtr, a pokud se budes rozjizdet az po zhasnuti a nebudes studenej motor extreme zatezovat tak to bude v pohode. mozna bych pred zimou vymenil i naftovej filtr, pac jak pises zes to tejd koupil tak buh vi jak je tam dlouho, ja to delam kazdej rok pred zimou.

MIRA ]  reaguj [ DIFERAK | 11.09.2012 19:24 ]
CAU FAJNSMEKRI MAM T3 1,6D 5 KVALT NEVY NEKDO JESTLI SE DA UDELAT UZAVERKA DO TY PREVODOVKY? NAK TO PRECE JIT MUSI PORADTE PROSIM DEKUJU.

Merlin ]  reaguj [ re:DIFERAK | 13.09.2012 07:15 ]
Ahoj Miro, da se dodelat, ale musis mit skrin diferencialu ze syncra, co ji melo. Neni to tak dlouho, co ji nekdo prodaval. Aj na e-bay se obcas neco objevi. Tak at se zadari, Merlin

Petr ]  reaguj [ Solarni panel | 09.09.2012 16:46 ]
Ahoj, potreboval bych zjistit zda nekdo nemate schema dobijeni u T3 Westfalie nebo alespon radu, kam nejlepe napojit Solar aby se dobijely obe dve baterie. Diky.

Petr ]  reaguj [ Cestovní rychlost | 05.09.2012 22:13 ]
Zdravím pánové jsem čertvým majitelem vw t3 reimo motor 1,7diesel čtyřkvalt a byl jsem překvapenej že taková normální cestovní rychlost je max 80 km pak to dost řve co se s tím dá dělat jinak tech 120 km by jel ale to mi přijde že je motor dost vytočenej díky za rady

martin ]  reaguj [ re:Cestovní rychlost | 08.09.2012 13:36 ]
Cus pane a co od toho cekas? je to auto z 90let, srovnej ho s dvanacettrojkou? ja mam 19td petikvalt a cestovni rychlost je cca 90. a staci mi to.

Petr ]  reaguj [ re:re:Cestovní rychlost | 09.09.2012 23:33 ]
Ahoj no nečekám že bude lítat 150 ale měl jsem 1,9 benzín boxer a cestovka byla okolo 120 tak si myslim že kdybych dal jinou převodovku že bych kolem 100 jel z otáčkama cca2500 -3000 ale ted při 100 km mam tak 3500 odhadem kod převodovky mam DK

bambus ]  reaguj [ re:re:re:Cestovní rychlost | 10.10.2012 20:46 ]
A ticho.bim

anonym ]  reaguj [ vule | 03.09.2012 17:01 ]
ahoj mam vuli v zadnim kole i s novym loziskem.co by to mohlo byt?

anonym ]  reaguj [ re:vule | 07.09.2012 16:23 ]
lozisko naklepnu do domecku,ten krouzek naklepnu na tehlici,ale stale po nasazeni kola je tam dost velka vule.mate stim nekdo zkusenost?je to na syncru.dik

Jenda ]  reaguj [ re:vule | 03.09.2012 19:56 ]
Domeček, nebo těhlice...?

Petr ]  reaguj [ Výměna střechy | 03.09.2012 01:56 ]
Zdravím pánové mám t3 nizká střecha chtěl bych dát vysokou jako má westfalka máte někdo zkušenost jak je to náročný. Díky za rady a zkušenosti.

tomas ]  reaguj [ zhaveni | 28.08.2012 13:18 ]
Zdravim,mam T3 1.6D,problem je,ze kdyz se zahreje,vubec ani na chvilinku se nerozsviti kontrolka zhaveni a auto nechytne.kdyz je studeny,vse OK.zkousel jsem nove rele ale porad stejne.zkousel jsem i nove cidlo na teplotu vody.nevi nekdo co by to mohlo delat?

Pavel Kunc ]  reaguj [ lakování | 20.08.2012 07:04 ]
Ahoj busaři.Nemáte někdo fotky T3 v provedení Bundeswehr(maskáč)?Potřeboval bych nějakou předlohu.Díky.

Jenda ]  reaguj [ re:lakování | 25.08.2012 18:32 ]
No, mám tedy pocit, že to bylo celý zelený, ale když zadáš do google "Bundeswehr vw transporter" a vlevo si vybereš obrázky, tak jich uvidíš celkem dost :-)

Radek ]  reaguj [ Olej Převodovka | 30.07.2012 10:02 ]
Ahoj, potřeboval bych poradit co za olej do převodovky na čtyřkvalta a jaké množství. Motor je v tom 1,6TD. Díky Radek

Jarda ]  reaguj [ re:Olej Převodovka | 12.08.2012 22:39 ]
Podívej se do rubriky \" O busech pro začátečníky\" ze dne 23. 3. 2012. Zdraví Jarda

V ]  reaguj [ syncro | 16.07.2012 12:09 ]
Ahojte, dotaz- T3 syncro s motorem 1,9 DG benzín dvě špéry, lze na převodovku dostat diesel motor nebo jiný benzín? Díky za reakce V

zdenek ]  reaguj [ re:syncro | 24.10.2012 17:56 ]
vymen na prevodovke prirubu z dieslu a pasne tam aj motor

jednatel ]  reaguj [ re:syncro | 17.07.2012 11:04 ]
Všechno co jsi napsal jde. Pro diesel motor jen vyměníš vstupní hřídel (mrkev) a komoru spojky (frému).

V ]  reaguj [ re:re:syncro | 17.07.2012 18:40 ]
Super, díky !

honza ]  reaguj [ kola na T3 syncro  | 07.07.2012 13:15 ]
čau chlapy sháním kola na moje t3 syncro a potřeboval bych vědět jaká musí být středová díra a jaké et se tamnejvíc hodí když chci aby mi lezli trochu z kastle ven chtěl bych tam 15'

anonym ]  reaguj [ re:kola na T3 syncro  | 10.07.2012 21:16 ]
nebo zauvažuj o 16",ty se dají lépe zapsat do tp a je větší výběr offroad pneu

anonym ]  reaguj [ re:kola na T3 syncro  | 10.07.2012 10:06 ]
středová díra je 68 mm a idealní ET je 15 - 25(bez podložek) jinak musíš nechat vyrobit podložky a vyměnit šrouby za delší. Nejvíce jsou používaný jsoe ráfky ze starýho mercedesa - číňana 7Jx15 et 25, 5x112x68, jsou ze silnějšího plechu a mají slušnou nosnost, nebo pak Mefro, ty mají myslím kluci na Sobíně

jednatel ]  reaguj [ re:re:kola na T3 syncro  | 11.07.2012 11:19 ]
Jak poleze kolo ven je odvislé nejen od ET, ale i od šíře ráfku, která pak ET ovlivňuje. Dá se to spočítat. Příliž vylezlá kola ovlivňují jízdní vlastnosti, zvláště v terénu. Zmíněné ET 25 při šíři 7" považuju za ideál, vypadá to fakt pěkně a přitom je kolo pořád ještě schované pod lemem (nutnost!!!). Takové kolo ale v plechu existuje opravdu jen to z MB W126 a už jich moc není. V dnešní době je ale vhodné mít na autě rozměr zapsaný v TP, u 16" to možné je. U 15" jen občas a někde, spíš jen při přihlašování. 16" kolo je k mání s ET 30 a dává Syncru myslím taky pěkný "out-look". Ta MEFRA jsou k mání nová, viz vwbusshop.cz.

Tomas ]  reaguj [ homo kloub | 12.06.2012 00:28 ]
homo klouby jsou stejny jako na skoda oktavia .tak kdyby nekdo menil klouby a nebyli z t3 tak muze z oktavie.aloha

Vašek ]  reaguj [ Vw t3 1.6d | 31.05.2012 21:12 ]
Zdravím, koupil jsem t3 s totálně uvařeným motorem, vyhrkl olej někde u těsnění. Co je potřeba abych tam mohl dát motor z Golfa II? je jto vše stejný? Předem moc díky

aladar ]  reaguj [ T2 | 25.05.2012 07:53 ]
Ahoj busaři mám problém nechal sem pískovat motor a při jeho půlení jsem si neoznačil rozvody mám 1,6 nebo 1,4 benzin boxera z motoru to nejde přečíst a tp je v depozitu poradí my někdo musí přece existovat nějaký manuál díky za radu