VOLKSWAGEN Transporter


O busech technicky

motory, převody, čerpadla, karburátory, vzduch, voda, oheň, elektřtina, proč nejede, je to rozbitý, moc žere, moc kouří, moc pije, nebrzdí, co s tím...

reagujete-li na delší příspěvek, použijte klávesu F11 na zvětšení okna a zobrazení tlačítka "odeslat"


Pavel ]  reaguj [ sedadla | 10.02.2013 16:11 ]
Ahoj všichni. Nějak se mě nedaří sehnat origo přední sedadla do T3 multivan, nebo caravelle v podobném odstínu jako mám vnitřek auta, a tak uvažuju o něčem z jiného auta. Nemáte tip, co tam pasuje pokud možno s minimálníma úpravama ???? Mám vpředu točny. Díky za rady

kulaťák ]  reaguj [ čisté zóny | 06.02.2013 21:07 ]
http://www.novinky.cz/domaci/292497-obce-budou-moci-zakazat-vjezd-starsim-dieselum.html A už je to tady, jsem zvědavej, jak stím obce naloží.... Aby jsme se na své ropáky nechodili koukat jen na zahradu....

Martin ]  reaguj [ výměna motoru | 27.01.2013 18:17 ]
Nevíte někdo jestli se dá vyměnit motor 1.9D z Pola rok97 do busa 1.7D 87? Ted tam mam 1,6TD a zda se, že dlouho nevydrží, 1.9 v dobrym stavu můžu mit zadara.Zajima mě jestli to jde hladce a nebo to vyžaduje nějaký velký úpravy. Díky za všechny odpovědi.

Honza ]  reaguj [ re:výměna motoru | 04.02.2013 19:55 ]
Tedˇjsem to dělal,vyměnit držáky,sací a výfuk.potrubí /já tam nechal to z 19 ale je tam větší příruba na výfuk a trochu upravit potrubí-setrvák a lamelu,předělat měrku oleje,vodní čeradlo a řemenici na klice a musíš mít na tý 19 vývěvu,ta 17 ková má menší průměr,nechat přírubu na chlazení u olej.filtru -17tka má jiné rozteče a hlavně si dej pozor aby to čerpadlo bylo zalité naftou,jinak tě pozdravuje celková repase čerpadla,vše ve vnitř se za dva roky a něco tak neuvěřitelně slepilo dohromady,stálo mě to celkem 4tisíce-repase,vyčištění a seřízení,kdybych neviděl,nevěřil bych,ale mám hotovo a supr -atˇse zadaříkdyž něco tak se ozvy . Honza

Martin ]  reaguj [ re:re:výměna motoru | 10.02.2013 22:06 ]
Díky

indyan ]  reaguj [ T4 2.5i+LPG | 13.01.2013 14:06 ]
Ahoj vši, jsem totál začátečník, až se skoro stydim sem psát..Ale nedá mi to. Jakou pověst má T4 2.5i ? Jde mi hlavně o spolehlivost a trvanlivost...A máte někdo zkušenost s LPG v těchto motorech? Moc děkuju za jakoukoli odpověď.

jednatel ]  reaguj [ re:T4 2.5i+LPG | 14.01.2013 09:42 ]
Tady T4moc dobrou pověst nemaj... (vtip). Zkus to na Transporterclub.cz

Tom ]  reaguj [ Gufero čerpadla | 10.01.2013 22:31 ]
Zdravím vespolek nevíte někdo kde koupit gufero vstřikovacího čerpadla na 1.7D? Děkuji

anonym ]  reaguj [ re:Gufero čerpadla | 12.01.2013 12:11 ]
Jenom gufero nestačí.Je třeba vyměnit i pouzdro.

anonym ]  reaguj [ re:re:Gufero čerpadla | 18.01.2013 21:06 ]
Děkuji, jen jsem se ptal kde se dá koupit nebo aspoň nějaký kod podle kterého to najdu

jarda ]  reaguj [  5 kvalt | 04.01.2013 19:41 ]
Zdravím T3 prosím o radu co s pátým rychlostním stupněm když jde do většího tahu vypadává. Když jí podržím tak v pohodě jede. Po druhém rozebrání a sestavení ještě z jedné převodovky jsme se 3 lidi sholi, že by vnitřek měl bez problémů fungovat a tak už nevíme co stím. Kdyby měl někdo nějakou zkušenost byl bych moc rád. Předem dík.

daniel ]  reaguj [ re: 5 kvalt | 09.01.2013 10:16 ]
mám tady jednu fumkční převodovku nechám ji za 1500Kč 773048032

Ruda ]  reaguj [ re:re: 5 kvalt | 14.01.2013 13:55 ]
Tenhle člověk který nabízí převodovku je buď blb nebo není normální a měl by se nechat vyšetřit. Jeli jsme po dohodě pro ni 160 km jednu cestu a namístě už nezvedal telefon a potom ho vypnul. Celý další den se nechal zapírat. Prostě férové jednání jaké není u nikoho přeci potřeba.

jarda ]  reaguj [ re:re:re: 5 kvalt | 14.01.2013 20:21 ]
Mám podobnou zkušenost, stále nemá čas a najednou je to převodovka zT5, což mi píše jeho kolega z jeho mobilu

Ruda ]  reaguj [ re:re:re:re: 5 kvalt | 21.01.2013 13:53 ]
Přesně to sehrál s námi. mladý tam jel z K.Varů po dohodě s ním mu telefon na místě nebral a druhý den ho vzal jeho kolega,že ho u něj zapoměl a pak mi napsal,že je to převodovka z T4. Prostě blb non plus ultra. Na přesdržku.

jednatel ]  reaguj [ re:re:re:re: 5 kvalt | 18.01.2013 09:49 ]
Odkud, nebyly to jižní Čechy?

jarda ]  reaguj [ re:re:re:re:re: 5 kvalt | 30.01.2013 19:47 ]
Jižní čechy to nebyly, byla to tuším stará boleslav. Ale dostal jsem SMS, že už jí ( teda tu převodovku) má. Tak nevím nevím! Už se mi nechce ta hra hrát.

jednatel ]  reaguj [ re:re:re:re:re:re: 5 kvalt | 07.02.2013 11:12 ]
Stará Boleslav, Polerady, víc viz. vedlejší pokec o kradených autech...

Mirek Wenclovice ]  reaguj [ re: 5 kvalt | 05.01.2013 08:23 ]
Musíš vyměnit kolo pětky a synchronizační objímku , je na nich vymačkané čelní záběrové ozubení ,poškození okem bez zkušeností nepoznáš.

jarda ]  reaguj [ re:re: 5 kvalt | 14.01.2013 20:29 ]
Tak jsme jí opět rozebrali vybrali jiné kolečko a jinou objímku a funguje to jak má. Byla pravda že záběrové ozubení bylo vymačkáno, ale to prý je úplně jasné když to řekl Mirek, největší machr na převodovky v klubu.

anonym ]  reaguj [ re:re: 5 kvalt | 05.01.2013 13:16 ]
zatím dík a dám vědět jak to dopadlo

Hema Trabantista ]  reaguj [ Výměna vodní pumpy | 04.01.2013 16:33 ]
Dobrý den. Požádal bych vás o radu. Zítra budeme na kamarádově T3 měnit vodní pumpu, jelikož teče. Ve vozidle je namontován motor VW 1,6 TD údajně z jetty 1988, kod bo číslo motoru bohužel nevím. Zajamlo by mě jaké nářadí bude potřeba a na co si dát pozor. Nejlépe popsat postup jak vodní pumpu vyměnit. Budu mít sebou mechanika ze škodovky,který se už předem křižuje a obává se nejhoršího. Předem děkuji s pozdravem Trabantista Hema

anonym ]  reaguj [ re:Výměna vodní pumpy | 08.01.2013 12:24 ]
Tak s radou už je asi pozdě, tak jak jste dopadli?

Éňa ]  reaguj [ kola Syncro 14\ | 30.12.2012 12:52 ]
Ahojte, pořídil jsem si T3 Syncro doku 14\" , rád bych ji opatřil 16\" koly, je třeba upravovat lemy blatníků/podběhy? Přípdně něco jiného? Díky za Vaše rady/zkušenosti

Jednatel ]  reaguj [ re:kola Syncro 14\\ | 08.01.2013 12:31 ]
Většinou jen špičky (konce) předních lemů za kolem, tam to škrtá při použití oficiálního rozměru 205x16 a větší. Vzádu je to OK.

andydas ]  reaguj [ ventilátor topení T3 | 21.12.2012 11:00 ]
otázka pro znalé: jak zjistit (před rozebráním půlky auta) jakej typ větráku je konkrétně v autě? nedá se třeba podle tvaru topení nebo podle konektorů? chci větrák pořídit předem a rovnou ho vyměnit. díky andy

Jenda ]  reaguj [ re:ventilátor topení T3 | 22.12.2012 18:16 ]
Nazdar Andy. Hele, měl jsem palubku už asi třikrát dole a pokud si pamatuju, tak větrák je vždycky stejnej...ale třeba jsem měl jenom štěstí :-)

andydas ]  reaguj [ re:re:ventilátor topení T3 | 22.12.2012 19:50 ]
já měl ve dvou taky takovou tu turbínku, ale našel jsem jako náhradní díl (myslim v elitu) typ podobnej jako má dvojkovej golf - na bajonet s motorem vedle. tak se radši ptám, než to rozeberu.

jednatel ]  reaguj [ re:re:re:ventilátor topení T3 | 23.12.2012 00:42 ]
Když ho koupíš tady www.vwbusshop.cz, určitě se nespleteš. Dokonce už tyhle z druhovýroby tak "nevrčej" a jsou vyvážený ;-D))

andydas ]  reaguj [ re:re:re:re:ventilátor topení T3 | 23.12.2012 12:13 ]
díky za odpověď. tenhle mám ze svýho bejvalýho auta doma. spíš mě rozhodilo, že nabízejí dva typy a každej vypadá jinak. potřebuju ho vyměnit za jedno odpoledne a nerad bych u rozebranýho auta zjistil, že mám jinej. andy

Jenda ]  reaguj [ re:re:re:re:re:ventilátor topení T3 | 23.12.2012 15:32 ]
Ty vole, pokud tam chceš dát starej, tak za rok budeš sundavat palubku znova, protože zase umře a to tě bude sakra štvát. Dej tam novej :-)

anonym ]  reaguj [ re:re:re:re:re:re:ventilátor topení T3 | 24.12.2012 19:45 ]
leží mi tady ventilátor na kterej jsem si nechával dát nový uhlíky a ložiska, na autě jezdil asi měsíc. vyměnil bych ho v létě až budu dávat novou palubku, ale teď se bez větráku jezdit nedá. takže , asi tak............

jednatel ]  reaguj [ re:re:re:re:re:re:ventilátor topení T3 | 24.12.2012 13:06 ]
No nevím, někdy taky preferuju pěkný, neoběhaný VAG originál, než nový od číňana... Je to na indv. posouzení.

Slavíček ]  reaguj [ Nestartuje | 13.12.2012 20:47 ]
Zdar. Mám T3 s motorem 1.9 SDI z wv Caddy...Zničeho nic, přestalo startovat.Startér sám na baterii točí.Má tendenci přetočit motor, ale bída bída... Měl už někdo takový problém???Dík

anonym ]  reaguj [ re:Nestartuje | 19.12.2012 23:54 ]
vyndat starter a zrepasovat kontakty co spínaj cívku. kdyz jsou proklepany, tak starter s motorem skoro neotočí

pavel ]  reaguj [ prevodovka | 11.12.2012 16:32 ]
cau huci mi ložiska na predloze a potřeboval bych nejak poradit.Je potreba sundat prevodovku?diky pavel

kozozrout ]  reaguj [ el.palivové čerpadlo | 05.12.2012 20:48 ]
Čusbus, mám 1.9DG s karburatorem a mech. palivovym čerpadlem. Když necham bobina pár dní stát, tak mi zpadne benzín a abych nemusel furt otvírat dekl a ručně nacupovat, tak musím vyšťavovat baterku a startovat tak dlouho až zase doteče. Nemontoval někdo el. čerpadlo???Poradí prosím někdo jakej konkrétní typ nebo ze kteryho VW auta to vzít, kvůly podávacímu tlaku...dík za tipy

Jenda ]  reaguj [ re:el.palivové čerpadlo | 06.12.2012 21:36 ]
Nejdřív zkus vyměnit tu pumpu, ta by měla držet benzín nahoře. A pak zkus vyměnit karbec. Ten tam jde z favorita a většinou se i výrazně zlepšej jízdní vlastnosti motoru :-) Určitě je blbost dávat elektrický čerpadlo, drž se mechaniky, dokud to jde!

otas ]  reaguj [ výměna ventilátoru topení | 05.11.2012 19:38 ]
Zdarec. Musím měnit ventilátor topení. Děkuju předem za dobré rady, jak demontovat palubu - máte-li to někdo už v malíku.

troska ]  reaguj [ re:výměna ventilátoru topení | 09.11.2012 00:41 ]
Volant pryč. Radio ven, vyndat budíky, poličku u spolujezdce. Táhla větrání vytáhnout. panýlek větrání zezadu vytlačit plochým šroubovákem, čudlíky větrání vytáhnout. plast kryt pod volantem pryč, dráty sundat z páček, páčky ven. Sikovkama odšroubovat trhací matky co drží tyč volantu, pak šrouby u skla a v rámu dveří. Na co jsem zapomněl?

otas ]  reaguj [ re:re:výměna ventilátoru topení | 09.11.2012 20:35 ]
Du na věc - snad to pude tam i zpět jako by nic. Díky

Hipik ]  reaguj [ Po startu sviti olej | 11.10.2012 11:23 ]
Ahooj busaci, koupil jsem T3, je uvnitř motor 1.9D ze starého golfa. Po startu mi svítí třeba 5sekund kontrolka oleje, když stojí déle tak 10sekund i déle, když jezdím během dne tak zase zhasne třeba po sekundě... Motor jinak zatím šlape krásně (žádné podivné zvuky). Čím by to mohlo být ? (napadlo mě, že v T3 je motor nakloněnej asi o 30° více než v golfu, kde je normálně) Děkuju moc za pomoc.

martin ]  reaguj [ re:Po startu sviti olej | 12.10.2012 18:38 ]
cus pane, pokud ti kontrolka problikava i za jízdy tak je to pruser ale jestli je to jen jak pises tak je to v pohode, dela mi to totez, zkratka olejovymu cerpadlu chvili trva nez vytvori dostatecny tlak, tejd se zacne ochlazovat, tak se doba zhasnuti u studenyho motoru jeste prodlouzi. vivat T3

Hipik ]  reaguj [ re:re:Po startu sviti olej | 21.10.2012 14:49 ]
Díky za názor. Včera jsem startoval asi po 10-ti dnech, brzo ráno, byla dost zima - kolem nuly a kontrolka mi svítila snad déle než minutu, myslíš že ani při takové prodlevě nehrozí přidření? Raději vyměním olej a filtr, ale bojím se že to moc nepomůže :/ taky nechám proměřit čerpadlo jestli čerpá dostatečně..

martin ]  reaguj [ re:re:re:Po startu sviti olej | 25.10.2012 12:07 ]
Zdar, vymen olej(10w40),olejovej filtr, a pokud se budes rozjizdet az po zhasnuti a nebudes studenej motor extreme zatezovat tak to bude v pohode. mozna bych pred zimou vymenil i naftovej filtr, pac jak pises zes to tejd koupil tak buh vi jak je tam dlouho, ja to delam kazdej rok pred zimou.

MIRA ]  reaguj [ DIFERAK | 11.09.2012 19:24 ]
CAU FAJNSMEKRI MAM T3 1,6D 5 KVALT NEVY NEKDO JESTLI SE DA UDELAT UZAVERKA DO TY PREVODOVKY? NAK TO PRECE JIT MUSI PORADTE PROSIM DEKUJU.

Merlin ]  reaguj [ re:DIFERAK | 13.09.2012 07:15 ]
Ahoj Miro, da se dodelat, ale musis mit skrin diferencialu ze syncra, co ji melo. Neni to tak dlouho, co ji nekdo prodaval. Aj na e-bay se obcas neco objevi. Tak at se zadari, Merlin