VOLKSWAGEN Transporter


O busech pro začátečníky

aneb "nemám návod k obsluze". Ani Betriebsanleitung.
Nikdo jsme se nenarodil s rukama od oleje a každý si jednou koupil toho prvního Busa. Začátečníci, nebojte se zeptat i na ten nejjednodušší problém, a vy zkušení na ně nemachrujte...

reagujete-li na delší příspěvek, použijte klávesu F11 na zvětšení okna a zobrazení tlačítka "odeslat"


Pavel ]  reaguj [ kontrolka mazání | 03.05.2017 17:00 ]
Dobrý den. Potřebuju poradit. Mam VW T3 1.6TD JX. Začala svítit kontrolka oleje. Po nastartování zhasne a při rozjetí se rozsvítí. Olej a čidlo tlaku vyměněno. Kontrolka vesele svítí dál. Elektrikář mi montoval zadní mlhovku a měl rozebranou přístrojovku a pojistky. Hledám možnou závadu. Doufám, že to nebude čerpadlem. Děkuji. Pavel.

Jednatel ]  reaguj [ re:kontrolka mazání | 05.05.2017 08:21 ]
Zkontroluj signály od čidel. Do budíku ti jdou 2 vodiče od mazání. Jeden pro kontrolku, druhý pro bzučák (a kontrolku). Jeden vede signal (rozuměj mínus) když je motor v klidu od čidla na filtru, a s tlakem oleje ho čidlo rozepne. Druhý vede signál (mínus) naopak až když se nastartuje a čidlo na hlavě sepne. Na tišťáku pod štekrem je to v seznamu kontaktů označené hodnotou v barech. Nejlepší samozřejmě je, nejdřív změřit tlak oleje, abys měl jistotu, že se s motorem nic neděje a celý problém je jen v elektrice.

Marcel ]  reaguj [ motor z felicie | 21.04.2017 20:55 ]
Ahojte! Skonal mi motor v T3 1.6d 37kw ale mam moznost kupit za dobry peniaz motor z felicie 1.9D 47kw. Je to velky problem na prestavbu ci ani nie. Dakujem! ak mate niaky link kde niekto podrobne opisuje budem vdacny

jed ]  reaguj [ re:motor z felicie | 24.04.2017 11:22 ]
Postav si motory vedle sebe, a sám uvidíš v čem se liší. Uložení - zavěšení motoru, olej pumpa a vana, měrka oleje, zapojení čerpadla (imobilizér a "sytič"), výfukvé i sací potrubí. Když budeš motor zároveň i nově přetěsňovat, dělat rozvody, máš zábavu na pár dnů. Nezapomeň přidat do klikovky jehlové ložisko pro hřídel spojky, Felda ho tam nemá!

Jiří ]  reaguj [ čerpadlo | 16.01.2017 12:36 ]
Ahoj, potřebuji poradit, co s naftovým čerpadlem, když motor 1,6 TD chci vyměnit za 1,9 TD. Rád bych, aby se to vešlo pod dekl. Dík

jan ]  reaguj [ re:čerpadlo | 21.01.2017 20:00 ]
ahoj buď trošku ohnout táhlo,ale aby to fngovalo nebo proříznout okénko 3x3cm do deklu na motor.

Jednatel ]  reaguj [ re:re:čerpadlo | 22.01.2017 23:15 ]
Nejde jen o páku plynu, ale o "komín", tedy membránu pro "přikrmení" od turba. Do Syncra se to vejde, u 2WD můžeš spustit motor níž (např. použitím nosníků motoru ze Syncra - špatně se shání), nebo tím zmíněným otvorem a nějakou "kapličkou" ve víku motoru, nebo můžeš použít orig. JX čerpadlo. Kdysi jsem tak taky jezdil, čerpadláři jsem sdělil svůj záměr a on prohlásil že to bude fungovat, a to čerpadlo trochu nastavil aby měl motor dost nafty. Neptej se mě, jestli to byl rozdíl, proti 1,9 čerpadlu. Jo a taky můžeš použít 1,9TD čerpadlo (např. z T4), které je z tzv. soft-verze a komín vůbec nemá. A taky to jezdí... Já jsem to po čase stejně vyměnil za mTDi.

Petr ]  reaguj [ Koupě obytné T3 | 14.07.2016 07:33 ]
Ahoj. Už léta sem chodím obdivovat Vaše busy a tak nějak uzrál čas si také jednoho pořídit. Kdybyste někdo náhodou věděl o nějaké T3 s vysokou střechou v obytné verzi, dejte vědět na e-mail. Ideálně Westfalia Joker apod. Alespoň čtyři místa pro jízdu a spaní.

Sheldon ]  reaguj [ Začátečnická generálka | 15.05.2016 12:19 ]
Ahoj všem! Zakoupili jsme VW T3 (r.v. 1980) a rádi bychom (před nasazením na dlouhé cesty) provedli celkovou kontrolu stavu vozidla zkušeným uživatelem. Místo čistě technické kontroly bychom si spíše rádi s někým promluvili o tom, jaké opravy/úpravy je nutné minimálně provést, co je dobré mít a co zase tak potřebné není apod. Našel by se prosím někdo/nevíte prosím o někom, kdo by byl ochotný se na naší T3 podívat (a za jakých podmínek)? Předem děkujeme!

anonym ]  reaguj [ re:Začátečnická generálka | 15.05.2016 23:15 ]
Idealne dorazit o vikendu na Sobin,kde se sejde vícero pacientu a je možno se inspirovat...

Sheldon ]  reaguj [ re:Začátečnická generálka | 15.05.2016 12:32 ]
Jen pro doplnění - naše T3 se nacházi v Praze.

Jednatel ]  reaguj [ re:re:Začátečnická generálka | 16.05.2016 21:08 ]
Přesně! Šoupačky na Sobíně jsou přesně na tohle...

Sheldon ]  reaguj [ re:re:re:Začátečnická generálka | 19.05.2016 23:17 ]
Moc díky za doporučení!

Lukes má Mery ]  reaguj [ Gumy | 02.05.2016 19:05 ]
Zdravím kolegové mám dotaz dají se někde koupit gumy jak jsou kolem skel na celé auto? A taky nemá někdo doma krátkou kliku na boční soupacky?

Jednatel ]  reaguj [ re:Gumy | 12.05.2016 10:27 ]
Vše co zmiňuješ na vwbusshop.cz Praha 5 Sobín

Lukes má Mery ]  reaguj [ re:re:Gumy | 28.05.2016 20:16 ]
Ok díky moc jen ještě otázka neexistuje nějaká alternativa nebo neprodává se někde v metráži? Díky moc

Jindřich ]  reaguj [ Připevenní vysoké nástavby | 28.02.2016 17:02 ]
Ahoj mam vw t3 s vysokou nástavbou a potřebuji zjistit jak se to klasicky připevnije na auto a zatesnuje. Máte s tím nekdo zkušenost?

Jirka ]  reaguj [ re:Připevenní vysoké nástavby | 03.03.2016 20:52 ]
Já lepil a tesnil karosarskym tmelem z kartuše vytlacovaci pistoli,drží to fest uz nekolik let,někdo lepil silikonem...

Jirka ]  reaguj [ re:Připevenní vysoké nástavby | 03.03.2016 20:51 ]
Já lepil a tesnil karosarskym tmelem z kartuše vytlacovaci pistoli,drží to fest uz nekolik let,někdo lepil silikonem...

juraj ]  reaguj [ vw t3 | 06.01.2016 11:19 ]
pekny den potrebujem poradit kupil som t3 diesel 16td,pri starte ide z vyfuku biely dym čo to moze sposobovat dakujem

jednatel ]  reaguj [ re:vw t3 | 07.01.2016 23:57 ]
Turbo žere olej...

Ar ]  reaguj [ re:re:vw t3 | 16.01.2016 18:56 ]
Nebo voda

DrKvak ]  reaguj [ Motor T2b | 23.07.2015 12:42 ]
Zdravím vespolek, naskytla se mi příležitost koupit T2b, za poměrně příjemné peníze, akorátže bez motoru a bez převodovky. Rozhodně nemám ambice dávat do toho diesel z felicie ale zase originální 1.6 za 30tisíc mi taky nezní úplně nejlíp... Můj dotaz proto zní: existují nějaké jednoduché alternativy (četl jsem o flat4 Subaru)? Dá se případně použít motor 1.3 z brouka? Jsou motory v broucích stejné jako v busech? (omlouvám se za tu poslední otázku ale nějak se mi to nedaří najít)

Panda ]  reaguj [ re:Motor T2b | 07.08.2015 19:54 ]
jakejkoli jinej motor nez starej vylitanej diesel te prijde i s prevodovkou na kilo, takze preju prijemne rozhodovani....

jednatel ]  reaguj [ re:re:Motor T2b | 31.08.2015 19:06 ]
1. diesel do T2 je samozřejmě kokotina - např. kvůli chlazení apod. 2. Subaru do T2 je kokotina - např. kvůli chlazení apod. 3. 1,3 z Brouka by tam samozřejmě šla, ale je to kokotina, protože , se moc nesvezeš do kopce. Když chceš mít cool auto, musíš pustit trochu peníz. Sháněj, piď se, ještě furt se takovýhle věci válej po stodolách lidem, který jsou schopný to odvézt na šrot. Nemůžeš si ale myslet, že koupíš funkční komplet agregát za 10t., dáš ho do auta a pojedeš... Ta doba už je pryč.

DrKvak ]  reaguj [ re:re:re:Motor T2b | 07.09.2015 11:17 ]
Dík za odpověd, auto už jsem stejně koupil a postupně ho renovuju. Du se tedy pídit asi po 1.6 motoru a přidávám mou poptávku do místního bazaru.

Slávek ]  reaguj [ Kdo poraví převodovku T3 | 16.06.2015 19:19 ]
pomozte prosim, nemůžu sehnat někoho na převodovku , ani Sixta se k tomu nemá. Nakoupil jsem tady kola a nehnu s tím.

Zsolt ]  reaguj [ Alternator | 13.05.2015 22:26 ]
Ahol....mam diesel t3 a minuly vikend pocas jazdy zacala blikat kontrolka dobijania.pocas cesty som vypozoroval,ze blika ak Su otacky 2000 a nizsie alebo ak Su nad 2800....ak Su otacky niekde medzi...tak neblika.viete poradit ako to riesit?dik

jonny ]  reaguj [ re:Alternator | 14.06.2015 12:51 ]
Ahoj,skús najprv došpanovať remeň,ak ti to nepomôže,môže to tak isto byť regulátor,ktorý sa nachádza na alt.,no pri výmene reg.,musíš reg.použiť s tými istými hodnotami.Avšak môžu to byť aj uhlíky alter.Choď na to za radom,od najjednoduchšieho,a budeš vidieť,kde sa ukáže chyba.Tak teda nech ti to čim skôr funguje.Ahoj.

anonym ]  reaguj [ re:re:Alternator | 07.09.2015 22:19 ]
Diky....bol uvolneny kablik pri alternatore ...zsolt

Fil ]  reaguj [ Vestavná lednice od Westfalie | 29.03.2015 11:56 ]
Ahoj, znáte někoho kdo umí oservisovat originální vestavnou lednici od Westfalie do T4?

Šnek ]  reaguj [ Startování | 18.03.2015 21:52 ]
Ahoj, busík mi chytá na škrtnutí, ale občas se ozve jenom takový cvak a nic se neděje, ani když to zkoušim několikrát a pak roztlačit a zase na chvíli klid. Odhaduju, že to bude startér, je třeba rovnou výměna, nebo se s tim dá udějal něco jinýho? Díky

jednatel ]  reaguj [ re:Startování | 19.03.2015 21:39 ]
...Spínač startéru, oxidace na přírubě startéru (tedy mínus), oxidace na silovém +12V na startéru, oxidace na kontaktu spínače startéru, špatný vodič od spínačky ke spínači - ten může být přelámaný a nebo, pro změnu zoxidovaný a vyhřátý (to není vidět, ale když kus oholíš, uvidíš, že jsou vlákna černá. Někdy(!) je to běh na delší trať tohle odstranit. Každopádně platí, že 100% kondice startéru je začátek. Kompletní repas se už moc nevyplácí, protože jsou na trhu kvalitní nové. Dáš-li startér k elektrikářům na GO "všechno nové", abys měl pocit, že je tvůj startér 100%, museli by vyměnit spínač (cívku), volnoběžku, uhlíky, futra, stočit kotvu a naletovat nový vodič mezi deskou a cívkou. To bude stát ranec a furt to bude starší kus, s původním vinutím, původním plastovým reduktorem a soustruženou kotvou... Když necháš vyměnit např. jen vadnou cívku, elektrikář stejně musí zkontrolovat uhlíky a kotvu (a případně opravit), a po nedlouhé době se může poroučet volnoběžka... Zjisti, jestli je problém ve startéru, nebo v ovládání startéru a pak řeš dál. Chceš-li rychlé řešení vadného startéru - kup jiný použitý, chceš-li cenově dostupné - nech vyměnit jen vadnou cívku, chceš-li spolehlivé řešení, kup nový. A jestli máš ještě starý tlustý startér (bez reduktoru), můžeš ho bez problémů zaměnit za tenčí (s redukrorem), ten je výkonnější.

mil52 ]  reaguj [ Dily k motoru 1.6 TD | 14.03.2015 08:38 ]
Ahoj.Předělál jsem motor z 1.6 d na 1.6 TD a scháním komplet airbox a držák palivového filtru s pumpou.Jelikož vozidlo bylo těžce napadeno domácím kutilem tak bych požádal někoho o foto motorového prostoru u 1.6 TD na mail.Díky

filip ]  reaguj [ difereciál | 27.02.2015 07:28 ]
Ahoj. Mám dvě převodovky, jednu abf a jednu ald. prevodovy stupne maji stejny, ale diferencial 5,83 resp. 5,5. Já jen vim, že čím nižší to číslo, tím víc do rychla, že? :) ale zajímalo by mě o kolik. Má na to někdo nějakej vzorec? Nebo zkušenost? Děkuji za radu.

Pavel ]  reaguj [ re:difereciál | 04.03.2015 07:28 ]
Ahoj, Výpočet rychlosti: (otáčky motoru / převodový stupeň / stalý převod x 60 x obvod kola (standartni R14 185) ma cca 200cm/100000) Převodovka ALD: 3000 / 0,85 / 5,5 x 60 x 200 / 100000 = 77 Km/h při 3000ot

Vojta ]  reaguj [ re:re:difereciál | 24.05.2015 07:37 ]
Ahoj, platí tento vzoreček i pro pětikvalt 3H?

filip ]  reaguj [ re:re:difereciál | 04.03.2015 10:21 ]
díky moc. přesně to jsem potřeboval.